close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

דיפלומטים מערביים: נתניהו מוכן לבצע מחוות ולשחרר לקראת צום הרמדאן מחבלים

מערכת שורשיז תמוז, תשעג25/06/2013

לקראת חידוש המו"מ עם הרשות הערבית, דיפלומטים מערביים מדווחים, כי ראש הממשלה נתניהו, מוכן לשחרר מחבלים רוצחים, תמורת פגישה עם יו"ר הרש"ע אבו מאזן. שר הכלכלה בנט: "לא מוכן לשלם מחירים רק בשביל הזכות הקדושה לשבת עם אבו מאזן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (שלישי) עם ראש ממשלת גיאורגיה בידזינה איוונשווילי. בפתח הפגישה אמר נתניהו: "תקוותינו העמוקה היא לשלום, שלום אמיתי שאותו ניתן להשיג רק בשיחות ישירות ללא תנאים מקדימים. אנו מוכנים להיכנס למשא ומתן כזה. אני מקווה שהפלסטינים מוכנים לכך גם".

דיפלומטים מערביים המעורים באופן אינטימי בפרטי המגעים אמרו כי נתניהו מוכן לבצע מחוות ולשחרר לקראת צום הרמדאן אסירים פלסטינים, המוחזקים בכלא מלפני הסכמי אוסלו. בנוסף, האפשרות שנתניהו יעביר החלטה רשמית בקבינט על הקפאת הבנייה מחוץ לגושי ההתנחלויות ביהודה ושומרון הופכת
ליותר ויותר סבירה.

בתוך כך, שר הכלכלה, נפתלי בנט, הביע הבוקר (שלישי) התנגדות למתן מחוות לפלסטינים בשביל להניע את התהליך המדיני. "אני לא מוכן לשלם מחירים רק בשביל הזכות הקדושה לשבת עם אבו מאזן", אמר בנט בראיון לקול ישראל.

"העולם תמיד ימחא לנו כפיים אם נוותר על עוד חלק מהארץ שלנו", הוסיף יו"ר הבית היהודי. "אני לא מאמין בכיוון הזה. אני רוצה מדינה יהודית חזקה לנצח. אנחנו כן יכולים להסתדר עם הפלסטינים. יש מעל 700 אלף ישראלים מעבר לקו הירוק והם יודעים לחיות בדו קיום סביר, אין אהבה באוויר".

 לטענתו של בנט, לפלסטינים לא באמת מפריע לחיות תחת כיבוש. "צריך להשקיע בכלכלה, לייצר עוד מקומות עבודה גם ליהודים וגם לפלסטינים. ככה מייצרים שלום, שלום כלכלי. מה שמעניין את הבן אדם זה איך להאכיל את הילדים שלו, לא איך חותמים עוד הסכם חסר תוכן שרק מוביל אחר כך לאלימות".

 שר הכלכלה הדגיש כי בעיניו העיסוק בנושא המדיני אינו חשוב, ויש להתמקד בכלכלה הישראלית. "מה שהציבור בחר בנו זה שנשקיע את המרץ שלנו פנימה. הציבור נאנק. היום בקבינט יוקר המחייה נעביר רפורמה במלט. יש לנו מונופול במלט חברת נשר שעשרות שנים אף אחד לא מעז להתקרב לזה".

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה